Stiri diverse
3 participanți
Pagina 1 din 1
Stiri diverse
O noua taxa de drum
Pentru neplata la timp a rovinietei, statul vrea să perceapă o despăgubire echivalentă cu taxa de utilizare a drumurilor pe un an. Viitoarele norme metodologice de aplicare a taxei de drum induc o cheltuială suplimentară de câteva mii de lei pentru şoferii care nu şi-au plătit în avans rovinieta.
Poliţia Capitalei a lansat ghişeul online
Cea mai controversată schimbare constă în introducerea unei despăgubiri pentru cazul în care proprietarii de autovehicule nu-şi plătesc la timp (în avans) rovinieta, pe lângă alte sancţiuni cum ar fi reţinerea certificatului de înmatriculare a maşinii şi o amendă calculată în funcţie de categoria autovehiculului.
O măsură discriminatorie
Despăgubirea este echivalentă cu valoarea rovinietei pe un an, care poate fi de 500 de lei pentru un autoturism, până la 4.500 de lei pentru un autocamion.
Altfel spus, în cazul în care veţi fi depistat că circulaţi cu un autoturism pe drumuri naţionale (mai puţin în interiorul localităţilor) fără rovinietă, vi se va lua talonul, veţi plăti o amendă de 500 de lei, vi se va mai percepe şi o taxă de 130 de lei şi, pentru a putea recupera documentele maşinii, va trebui să mai scoateţi din buzunar încă 500 de lei - valoarea controversatei despăgubiri. Faţă de acest proiect, patronatul din domeniul transporturilor a declanşat deja măsurile de contestare.
Viitorul Ordin ministerial, prin care se va introduce noul regim al rovinietei, urmează să intre în vigoare la data de 1 august 2010.
Rovinieta va fi electronică
De la 1 august 2010, nu vor mai fi eliberate roviniete autocolante. Tariful de utilizare a drumurilor naţionale va fi plătit prin intermediul unui sistem informatic, aşa-numita „rovinietă electronică".
Pentru neplata la timp a rovinietei, statul vrea să perceapă o despăgubire echivalentă cu taxa de utilizare a drumurilor pe un an. Viitoarele norme metodologice de aplicare a taxei de drum induc o cheltuială suplimentară de câteva mii de lei pentru şoferii care nu şi-au plătit în avans rovinieta.
Poliţia Capitalei a lansat ghişeul online
Cea mai controversată schimbare constă în introducerea unei despăgubiri pentru cazul în care proprietarii de autovehicule nu-şi plătesc la timp (în avans) rovinieta, pe lângă alte sancţiuni cum ar fi reţinerea certificatului de înmatriculare a maşinii şi o amendă calculată în funcţie de categoria autovehiculului.
O măsură discriminatorie
Despăgubirea este echivalentă cu valoarea rovinietei pe un an, care poate fi de 500 de lei pentru un autoturism, până la 4.500 de lei pentru un autocamion.
Altfel spus, în cazul în care veţi fi depistat că circulaţi cu un autoturism pe drumuri naţionale (mai puţin în interiorul localităţilor) fără rovinietă, vi se va lua talonul, veţi plăti o amendă de 500 de lei, vi se va mai percepe şi o taxă de 130 de lei şi, pentru a putea recupera documentele maşinii, va trebui să mai scoateţi din buzunar încă 500 de lei - valoarea controversatei despăgubiri. Faţă de acest proiect, patronatul din domeniul transporturilor a declanşat deja măsurile de contestare.
Viitorul Ordin ministerial, prin care se va introduce noul regim al rovinietei, urmează să intre în vigoare la data de 1 august 2010.
Rovinieta va fi electronică
De la 1 august 2010, nu vor mai fi eliberate roviniete autocolante. Tariful de utilizare a drumurilor naţionale va fi plătit prin intermediul unui sistem informatic, aşa-numita „rovinietă electronică".
Re: Stiri diverse
Cum recuperezi banii pe RCA sau CASCO daca vinzi masina
Proprietarii de masini cu RCA sau casco ce se hotarasc sa isi vanda masinile pot recupera sumele aferente perioadei ramase pana la expirarea politei.
Banii ii puteti primi inapoi de la asigurator, prezentand contractul de vanzare-cumparare, in conditiile in care nu ati avut niciun accident cat timp ati detinut masina.
Brokerii de asigurare sustin ca foarte putini asigurati stiu ca isi pot primi banii inapoi, si atunci nu apeleaza la aceasta optiune.
In cazul CASCO, prima de asigurare poate sa creasca daca noul proprietar locuieste intr-o zona geografica pe care asiguratorul o considera ca avand un risc mai mare, sau daca acesta a fost implicat in mai multe accidente.
Proprietarii de masini cu RCA sau casco ce se hotarasc sa isi vanda masinile pot recupera sumele aferente perioadei ramase pana la expirarea politei.
Banii ii puteti primi inapoi de la asigurator, prezentand contractul de vanzare-cumparare, in conditiile in care nu ati avut niciun accident cat timp ati detinut masina.
Brokerii de asigurare sustin ca foarte putini asigurati stiu ca isi pot primi banii inapoi, si atunci nu apeleaza la aceasta optiune.
In cazul CASCO, prima de asigurare poate sa creasca daca noul proprietar locuieste intr-o zona geografica pe care asiguratorul o considera ca avand un risc mai mare, sau daca acesta a fost implicat in mai multe accidente.
little light- Mesaje : 6950
Data de inscriere : 02/01/2010
Varsta : 45
Localizare : Bucuresti
Re: Stiri diverse
Modificari la taxa auto
Eventualele modificări ale modului de calcul al taxei auto vor fi anunţate până la finele lunii iunie şi ar putea intra în vigoare în 2011.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, spune că toate modificările vor avea la bază principiul „poluatorul plăteşte.
Noua variantă a taxei auto va fi stabilită de un grup de lucru interministerial, în parteneriat cu mediul de afaceri. Astfel, taxa ar putea fi înlocuită cu un impozit, calculat în funcţie de gradul de poluare.
Introdusă în aprilie 2008, taxa auto este calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza capacităţii cilindrice şi emisiilor de dioxid de carbon.
Rablele din import, mai vechi de 10 ani
Pentru a reduce gradul de poluare, Guvernul a lansat şi programul Rabla. Atât prim-ministrul Emil Boc, cât şi Laszlo Borbely spun că, prin intermediul acestuia, producţia internă de autoturisme este stimulată.
Totuşi, datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că doar una din patru înmatriculări reprezintă înscriere de maşini noi. Mai mult decât atât, 56% din vehiculele aduse din afara ţării sunt mai vechi de zece ani, a declarat la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, Brent Valmar, vicepreşedinte Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Eventualele modificări ale modului de calcul al taxei auto vor fi anunţate până la finele lunii iunie şi ar putea intra în vigoare în 2011.
Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, spune că toate modificările vor avea la bază principiul „poluatorul plăteşte.
Noua variantă a taxei auto va fi stabilită de un grup de lucru interministerial, în parteneriat cu mediul de afaceri. Astfel, taxa ar putea fi înlocuită cu un impozit, calculat în funcţie de gradul de poluare.
Introdusă în aprilie 2008, taxa auto este calculată în funcţie de datele tehnice ale fiecărei maşini în parte, pe baza capacităţii cilindrice şi emisiilor de dioxid de carbon.
Rablele din import, mai vechi de 10 ani
Pentru a reduce gradul de poluare, Guvernul a lansat şi programul Rabla. Atât prim-ministrul Emil Boc, cât şi Laszlo Borbely spun că, prin intermediul acestuia, producţia internă de autoturisme este stimulată.
Totuşi, datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile arată că doar una din patru înmatriculări reprezintă înscriere de maşini noi. Mai mult decât atât, 56% din vehiculele aduse din afara ţării sunt mai vechi de zece ani, a declarat la seminarul Mediafax Talks about Auto Industry, Brent Valmar, vicepreşedinte Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
Re: Stiri diverse
Lamborghini “Made in China”!
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Un sofer de camion chinez a construit in timpul sau liber, cu doar 2.000 de lire sterline, o replica de Lamborghini.
Tanarul de 25 de ani a avut nevoie de un an de zile pentru a construi super-masina sport. El a explicat ca a descarcat schitele modelului de pe internet si a cumparat apoi materiale de pe piata, scrie Red Net.
Barbatul nu este inginer sau cine-stie-ce specialist, ci din contra! A absolvit doar gimnaziul. Pasiunea sa nebuna insa l-a impins sa isi construiasca aceasta replica dupa Lamborghini, pentru ca si-a dorit mereu aceasta masina si stia ca nu-si va permite niciodata una originala.
Sportiva made in China functioneaza si chiar are celebrele usi care se deschid sub forma de aripa. Cu toate acestea, atinge doar 80 km/h, viteza cam mica pe langa cei peste 320 km/h ai unui Lamborghini real.
Barbatul asteapta acum avizul din partea autoritatilor pentru a putea inmatricula masina si circula cu ea pe drumurile publice!
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Un sofer de camion chinez a construit in timpul sau liber, cu doar 2.000 de lire sterline, o replica de Lamborghini.
Tanarul de 25 de ani a avut nevoie de un an de zile pentru a construi super-masina sport. El a explicat ca a descarcat schitele modelului de pe internet si a cumparat apoi materiale de pe piata, scrie Red Net.
Barbatul nu este inginer sau cine-stie-ce specialist, ci din contra! A absolvit doar gimnaziul. Pasiunea sa nebuna insa l-a impins sa isi construiasca aceasta replica dupa Lamborghini, pentru ca si-a dorit mereu aceasta masina si stia ca nu-si va permite niciodata una originala.
Sportiva made in China functioneaza si chiar are celebrele usi care se deschid sub forma de aripa. Cu toate acestea, atinge doar 80 km/h, viteza cam mica pe langa cei peste 320 km/h ai unui Lamborghini real.
Barbatul asteapta acum avizul din partea autoritatilor pentru a putea inmatricula masina si circula cu ea pe drumurile publice!
Re: Stiri diverse
Ăsta este de unică întrebuinţare?Franz Schneider a scris:Lamborghini “Made in China”!
[Trebuie sa fiti înscris şi conectat pentru a vedea această imagine]
Un sofer de camion chinez a construit in timpul sau liber, cu doar 2.000 de lire sterline, o replica de Lamborghini.
Tanarul de 25 de ani a avut nevoie de un an de zile pentru a construi super-masina sport. El a explicat ca a descarcat schitele modelului de pe internet si a cumparat apoi materiale de pe piata, scrie Red Net.
Barbatul nu este inginer sau cine-stie-ce specialist, ci din contra! A absolvit doar gimnaziul. Pasiunea sa nebuna insa l-a impins sa isi construiasca aceasta replica dupa Lamborghini, pentru ca si-a dorit mereu aceasta masina si stia ca nu-si va permite niciodata una originala.
Sportiva made in China functioneaza si chiar are celebrele usi care se deschid sub forma de aripa. Cu toate acestea, atinge doar 80 km/h, viteza cam mica pe langa cei peste 320 km/h ai unui Lamborghini real.
Barbatul asteapta acum avizul din partea autoritatilor pentru a putea inmatricula masina si circula cu ea pe drumurile publice!
another- Mesaje : 5532
Data de inscriere : 02/01/2010
Varsta : 59
Localizare : Undeva în Valahia!
Re: Stiri diverse
Pot fi! De ce nu, în definitiv?! Au promis că vor construi 1.000 de km de autostrăzi între 2008-2012; suntem la jumătatea intervalului de timp şi ei au construit deja cam 50 de km din cei 1.000 promişi! Vor mai construi încă 950 de km în următorii doi ani, nu?
another- Mesaje : 5532
Data de inscriere : 02/01/2010
Varsta : 59
Localizare : Undeva în Valahia!
Re: Stiri diverse
Maşinile nu vor mai porni la drum cu şoferi băuţi
S-ar putea număra printre cele mai importante realizări din istoria automobilistică. Oamenii de ştiinţă au inventat un prototip de etilotest integrat în bordul autovehiculelor, capabil să detecteze instantaneu dacă şoferii au consumat băuturi alcoolice.
În principiu, tehnologia înglobează un senzor care analizează respiraţia persoanei de pe scaunul şoferului, fără necesitatea unui dispozitiv în care aceasta să sufle. Conţinutul de alcool din sânge este şi el măsurat de senzori strategic plasaţi pe încuietorile portierelor şi pe volan. Daca nivelul alcoolemiei depăşeşte limita admisă legal pentru condus, atunci motorul maşinii nu va porni. Tehnologia ar putea fi folosită în zece ani.
Spre deosebire de actualele sisteme de blocare a maşinilor bazate pe amprenta de alcool din sange, aparatul celor de la QinetiQ este total neinvaziv şi nu implică forţarea persoanei de a sufla musai într-un pai înainte sa poată opera autoturismul. In schimb, se foloşte de senzori sofisticaţi dispuşi peste tot în jurul scaunului şoferului, putând determina cu maxima eficienţă daca acesta a băut alcool.
Desigur, întregul proces al cercetării are la bază ideea de siguranţă pe drumurile publice, momentan în SUA şi mai târziu global, estimându-se că doar în state implementarea tehnologiei Dadss (Sisteme de siguranţă prin detectarea alcoolului la şoferi) ar putea preveni anual până la 9.000 de accidente mortale cauzate de condus în stare de ebrietate.
S-ar putea număra printre cele mai importante realizări din istoria automobilistică. Oamenii de ştiinţă au inventat un prototip de etilotest integrat în bordul autovehiculelor, capabil să detecteze instantaneu dacă şoferii au consumat băuturi alcoolice.
În principiu, tehnologia înglobează un senzor care analizează respiraţia persoanei de pe scaunul şoferului, fără necesitatea unui dispozitiv în care aceasta să sufle. Conţinutul de alcool din sânge este şi el măsurat de senzori strategic plasaţi pe încuietorile portierelor şi pe volan. Daca nivelul alcoolemiei depăşeşte limita admisă legal pentru condus, atunci motorul maşinii nu va porni. Tehnologia ar putea fi folosită în zece ani.
Spre deosebire de actualele sisteme de blocare a maşinilor bazate pe amprenta de alcool din sange, aparatul celor de la QinetiQ este total neinvaziv şi nu implică forţarea persoanei de a sufla musai într-un pai înainte sa poată opera autoturismul. In schimb, se foloşte de senzori sofisticaţi dispuşi peste tot în jurul scaunului şoferului, putând determina cu maxima eficienţă daca acesta a băut alcool.
Desigur, întregul proces al cercetării are la bază ideea de siguranţă pe drumurile publice, momentan în SUA şi mai târziu global, estimându-se că doar în state implementarea tehnologiei Dadss (Sisteme de siguranţă prin detectarea alcoolului la şoferi) ar putea preveni anual până la 9.000 de accidente mortale cauzate de condus în stare de ebrietate.
Re: Stiri diverse
Nervoșii la volan conduc și prost, de obicei...
another- Mesaje : 5532
Data de inscriere : 02/01/2010
Varsta : 59
Localizare : Undeva în Valahia!
Re: Stiri diverse
Ultima metoda de furat din masini! ATENTIE! Cum sa nu cazi victima!
Hotii din Bucuresti, si nu numai, au inceput sa foloseasca o noua metoda prin care fura din autoturisme. Schema este destul de simpla si nu foarte riscanta pentru hoti, drept pentru care incepe sa ia amploare. Se inmultesc victimele, asa ca un avertisment este mai mult decat necesar.
Un sofer isi povesteste experienta prin care a trecut, in speranta ca va atrage atentia celorlalti posesori de autoturisme, pentru a fi mai atenti:
“In data de 10.02.2011, am avut ceva de rezolvat in zona P-ta Cosbuc- Bdul Libertatii ( Bucuresti). Am parcat masina, am rezolvat ce aveam de rezolvat in 15 minute si m-am intors la masina.
Nu am reusit sa deschid masina nici din telecomanda de la cheie, nici din telecomanda de la alarma. Langa mine un domn se chinuia sa-si inchida masina cu telecomanda si nu reusea. Deci eu nu reuseam sa o deschid pe a mea el nu putea sa o inchida pe a lui. PREA MARE COINCIDENTA!
M-am uitat in jur si, o masina micuta cu 2 usi , fara numere de inmatriculare era oprita in apropiere in spatele masinilor parcate . M-am dus catre acea masina. In ea erau 4 indivizi . Unul din ei avea un dispozitiv care semana cu o telecomnda de TV dar avea si antena. Cand m-au vazut , au plecat .
Imediat dupa ce au plecat ne-am putut descuia, respectiv incuia masinile din telecomanda."
Aceasta este noua metoda de a fura din masina.
Cum functioneaza: Hotul sta strategic in parcare si asteapta sa vina o masina sa parcheze. Are un dispozitiv care emite un semnal ( frecventa) ce bruiaza tecomanda ta, si, practic, atunci cand iesi din masina si vrei sa o inchizi, chiar daca tu apesi butonul de inchidere, semnalul este bruiat iar portierele raman deschise. Pe urma hotul doar asteapta sa pleci de langa masina si in cateva secunde te lasa fara tot ce poate fi luat din ea.
Ca sa te feresti de astfel de surprise neplacute nu poti decat sa verifici portierele chiar dupa ce ai apasat butonul telecomenzii. Verifica-ti masina dupa ce ai inchis-o!
Hotii din Bucuresti, si nu numai, au inceput sa foloseasca o noua metoda prin care fura din autoturisme. Schema este destul de simpla si nu foarte riscanta pentru hoti, drept pentru care incepe sa ia amploare. Se inmultesc victimele, asa ca un avertisment este mai mult decat necesar.
Un sofer isi povesteste experienta prin care a trecut, in speranta ca va atrage atentia celorlalti posesori de autoturisme, pentru a fi mai atenti:
“In data de 10.02.2011, am avut ceva de rezolvat in zona P-ta Cosbuc- Bdul Libertatii ( Bucuresti). Am parcat masina, am rezolvat ce aveam de rezolvat in 15 minute si m-am intors la masina.
Nu am reusit sa deschid masina nici din telecomanda de la cheie, nici din telecomanda de la alarma. Langa mine un domn se chinuia sa-si inchida masina cu telecomanda si nu reusea. Deci eu nu reuseam sa o deschid pe a mea el nu putea sa o inchida pe a lui. PREA MARE COINCIDENTA!
M-am uitat in jur si, o masina micuta cu 2 usi , fara numere de inmatriculare era oprita in apropiere in spatele masinilor parcate . M-am dus catre acea masina. In ea erau 4 indivizi . Unul din ei avea un dispozitiv care semana cu o telecomnda de TV dar avea si antena. Cand m-au vazut , au plecat .
Imediat dupa ce au plecat ne-am putut descuia, respectiv incuia masinile din telecomanda."
Aceasta este noua metoda de a fura din masina.
Cum functioneaza: Hotul sta strategic in parcare si asteapta sa vina o masina sa parcheze. Are un dispozitiv care emite un semnal ( frecventa) ce bruiaza tecomanda ta, si, practic, atunci cand iesi din masina si vrei sa o inchizi, chiar daca tu apesi butonul de inchidere, semnalul este bruiat iar portierele raman deschise. Pe urma hotul doar asteapta sa pleci de langa masina si in cateva secunde te lasa fara tot ce poate fi luat din ea.
Ca sa te feresti de astfel de surprise neplacute nu poti decat sa verifici portierele chiar dupa ce ai apasat butonul telecomenzii. Verifica-ti masina dupa ce ai inchis-o!
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|