INCREDIBIL DE ATRACTIV
Bun venit pe paginile forumului "INCREDIBIL DE ATRACTIV" !!!

Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

INCREDIBIL DE ATRACTIV
Bun venit pe paginile forumului "INCREDIBIL DE ATRACTIV" !!!
INCREDIBIL DE ATRACTIV
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

EDUCATIA, intre trecut si viitor

+4
Loki
aurora
ABBA
Franz Schneider
8 participanți

In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de Franz Schneider Mier 06 Ian 2010, 11:55 am

Patru masuri pentru reducerea numarului de posturi din educatie. Care sunt acestea ?

Ministerul Educatiei a propus, ieri, dupa intalnirea cu liderii sindicali, patru masuri prin care s-ar putea pune in aplicare Ordonanta 114, prin care sunt reduse 15.000 de posturi din preuniversitar, printre care reducerea normei didactice si cresterea numarului de elevi dintr-o scoala.

"Avem patru propuneri de masuri in principal de ordin aministrativ, prin care s-ar putea economisi cateva mii de norme didactice. Prima ar fi sa renuntam la grevarea de ore la clasa pentru directorii de scoala si directorii adjuncti. Acesta masura ar acoperi circa 2.200 de norme. A doua propunere ar fi renuntarea la reducerea normei didactice de la 18 la 16 ore pentru profesorii si invatatorii de gradul I cu peste 25 de ani vechime. Vorbim despre 480.000 de cadre didactice pentru care s-ar face o economie de 8.000 de norme. O alta propunere ar fi cresterea numarului maxim de elevi pentru care o scoala poate primi personalitate juridica. Este o masura strict administrativa cu care salvam 1.000 de norme. De asemenea, ne-am gandit ca inca o solutie ar fi ca in momentul in care se calculeaza cifrele de scoliazare pentru anul 2010 - 2011 sa organizam clasele din mediul urban la efectivele maxime de elevi admise prin lege. Toate acestea sunt doar propuneri de masuri, iar pana la 1 septembrie vom avea timp suficient sa analizam impactul lor. Ne-am propus sa nu mai rezolvam problemele in criza de timp, ci ne dorim sa avem timp sa discutam temeinic orice solutie pe care o vom pune in aplicare", a precizat dupa discutia cu sindicatele ministrul Educatiei, Daniel Funeriu.

De asemenea, ministrul a precizat ca discutiile pe tema restructurarilor din invatamant vor continua, miercuri, cu o teleconferinta la care vor participa reprezentantii Ministerului si Inspectoratele Scolare Judetene si cu o noua discutie cu sindicatele, programata pentru 12 ianuarie. "Deciziile nu vor fi luate numai la nivel central, ci le vom discuta si cu Inspectoratele Scolare Judetene. De asemenea, reprezentantii sindicatelor ne-au asigurat de ajutorul lor. Federatia Educatiei Nationale ne-a promis ca la urmatoarea intalnire va pregati o simulare proprie a masurilor de reducere de personal pentru a discuta pe cifre", a mai spus Funeriu.

Sindicalistii prezenti la intalnire au tinut sa mentioneze ca nu sunt de acord cu reducerile de personal, insa au promis ca vor colabora la discutiile pe aceasta tema. "Ordonanta 114 nu are nici un fel de fundamentare si nu este de natura sa imbunatateasca actul instructiv-educativ, ci a fost elaborata numai din ratiuni economice. Pentru a avea o adevarata reforma ar fi trebuit ca reducerile de personal sa vina dupa modificarea programei scolare, a planurilor cadru si stabilirea cifrei de scolarizare. Nu vom sustine reducerile de personal, mai ales dupa ce anul trecut au ramas fara locuri de munca peste 19000 de angajati din invatamant", a precizat liderul Federatiei Sindicatelor Libere din Invatamant, Aurel Cornea. Alaturi de acesta au participat la intalnirea de marti presedintii tuturor sindicatelor reprezentative din educatie, Federatia Educatiei Nationale, Federatia Spiru Haret si Federatia Alma Mater.
Sursa :
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Franz Schneider
Franz Schneider
Admin

Mesaje : 9125
Data de inscriere : 01/01/2010
Varsta : 62
Localizare : Pe coclauri !

http://cabanavladisstraja.lx.ro/

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de ABBA Mier 06 Ian 2010, 2:17 pm

Cum reducerea normei didactice, Franz? Ca se pare ca ne mai baga niste ore la norma!
Au redus in schimb ore din programa, la gimmaziu.

ABBA

Mesaje : 3644
Data de inscriere : 01/01/2010

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de Franz Schneider Mier 06 Ian 2010, 2:29 pm

Cum necum... asa scrie la articol.
Inca nu pot sa-mi dau cu presupusul ca n-am discutat cu doamna educatoare - lider sindical pe tema asta.
Franz Schneider
Franz Schneider
Admin

Mesaje : 9125
Data de inscriere : 01/01/2010
Varsta : 62
Localizare : Pe coclauri !

http://cabanavladisstraja.lx.ro/

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de ABBA Mier 24 Feb 2010, 1:14 pm

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

ABBA

Mesaje : 3644
Data de inscriere : 01/01/2010

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de aurora Mier 24 Feb 2010, 1:25 pm

Abba, stii ceva mai mult despre acest "homeschooling-ul"? ce inseamna? cu ce se mananca in fapt?
aurora
aurora

Mesaje : 7463
Data de inscriere : 02/01/2010
Localizare : RO, Hunedoara

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de ABBA Mier 24 Feb 2010, 1:51 pm

Draga mea, nu stiu cum ar putea fi realizat, dar scoala nu e doar un loc unde inveti carte, ci si un loc unde inveti sa socializezi, asa ca a face scoala acasa il priveaza pe copil de contactul cu ceilalti copii de varsta lui, ceea ce ar putea sa insemne un viitor handicap pentru acest copil. Este benefic pentru situatiile speciale, in care prezenta copilului in colectiv ar insemna traumatizarea psihica a acestuia, pentru ca nu toti parintii inteleg sa-si inscrie copiii cu probleme la scoli speciale. Ma mai gandesc si eu sa vad ce avantaje si ce dezavantaje ar avea acest sistem. Din punctul meu de vedere, ar trebui aplicat intai la gradinita si ciclul primar, pentru ca e nevoie de un singur cadru didactic. Mai simplu si mai simplu ar fi sa infiinteze "gradinitele de bloc", ar scapa statul de o gramada de cheltuieli si chiar ar rezolva multe probleme pe care invatamantul prescolar le are in prezent.

ABBA

Mesaje : 3644
Data de inscriere : 01/01/2010

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de Loki Vin 26 Feb 2010, 6:21 pm

aurora a scris:Abba, stii ceva mai mult despre acest "homeschooling-ul"? ce inseamna? cu ce se mananca in fapt?
O fi vorba de o modalitate de a scăpa de băncile incomode în care şi acum există încă locaş pentru călimară... (mai jos o imagine făcută săptămâna trecută într-un amfiteatru al Universităţii Bucureşti):

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]
Loki
Loki

Mesaje : 390
Data de inscriere : 25/02/2010
Localizare : neimportant.forumgratuit.ro

http://neimportant.forumgratuit.ro/

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de ABBA Joi 25 Mar 2010, 6:46 am

Am considerat potrivit sa postez aici acest articol. Sincer, nu stiam de aceasta organizatie, dar stiam de americanca.

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

ABBA

Mesaje : 3644
Data de inscriere : 01/01/2010

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de Mr Nobody Joi 25 Mar 2010, 3:09 pm

Educatia intre trecut si viitor!
Pai... exista un trecut, viitor, nu! In sensul ca viitorul se cladeste incepand cu trecutul si in prezent. Din aceasta ecuatie poate lipsi trecutul, prezentul nope!
Mr Nobody
Mr Nobody

Mesaje : 1025
Data de inscriere : 04/01/2010
Varsta : 60
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de cactus Joi 22 Sept 2011, 8:28 pm

Cum se formeaza caracterul la romani?

1. Prima poezioara pe care o invatam este... "Catelus cu parul cret"...care ne invata: "Fura rata din cotetz / Si se jura ca nu fura..."
2. a doua poezie semnificativa pe care o invatzam este... "Mioritza"...care ne invata: ca doi romani invidiosi se asociaza si-l omoara pe al treilea care era cel mai productiv in domeniul lor de activitate...
3. a treia poezie semnificativa pe care o invatzam este... "Luceafarul"...care ne invata: ca tanara romanca de maritat il aduce pe geniul roman in pragul sacrificiului suprem dar il prefera pe un viclean baiat din flori si de pripas...

Si ne mai miram!...
cactus
cactus

Mesaje : 632
Data de inscriere : 15/01/2011
Varsta : 73
Localizare : s-a schimbat

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de Mihaela Vin 23 Sept 2011, 8:38 am

cactus a scris:Cum se formeaza caracterul la romani?

1. Prima poezioara pe care o invatam este... "Catelus cu parul cret"...care ne invata: "Fura rata din cotetz / Si se jura ca nu fura..."
2. a doua poezie semnificativa pe care o invatzam este... "Mioritza"...care ne invata: ca doi romani invidiosi se asociaza si-l omoara pe al treilea care era cel mai productiv in domeniul lor de activitate...
3. a treia poezie semnificativa pe care o invatzam este... "Luceafarul"...care ne invata: ca tanara romanca de maritat il aduce pe geniul roman in pragul sacrificiului suprem dar il prefera pe un viclean baiat din flori si de pripas...

Si ne mai miram!...
lol! aplauze Super! pupic
Mihaela
Mihaela

Mesaje : 2743
Data de inscriere : 03/02/2010

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de zaraza26 Joi 01 Mar 2012, 12:03 pm

Va rog sa aduceti la cunostinta cator mai multe persoane!

Scrisoare catre profesori

[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]

"Dragi profesori,

Pentru a intelege aceasta scrisoare in toata profunzimea ei, este necesar un autoreglaj din partea fiecarui profesor. Doresc din suflet, ca incepand din acest moment, sa iesiti din mintea dumneavoastra, sa nu mai ganditi, sa lasati procesele gandirii si judecatile sa doarma, sa uitati pentru cateva minute tot trecutul dumneavoastra. Deveniti, pentru cateva momente, o noua persoana. Activati empatia, compasiunea si mariti nivelul de implicare sufleteasca(emotionala) pentru un efect optim.

Va astept….1 minut.

Acum puneti-va in papucii unui psiholog care este asezat pe scaunul lui de la birou, relaxat si este gata sa asculte vorbele unui student(trecut prin cele 12 clase), despre faptul ca, dupa parerea lui, si-a dat seama ce se intampla.

Cu grija scriu aceste cuvinte, pentru ca vreau sa pastrez o relatie de interdependenta cat mai curata intre mine si voi.

Sincer, ma simt frustrat, pentru ca in acesti doisprezece ani de viata, scoala, sistemul de invatamant, profesorii nu m-au invatat decat 3 lucruri: sa memorez, sa reproduc ce am memorat si sa ma supun autoritatii. Mai pe scurt, am devenit un model de sclav. Am invatat de la voi ca e bine sa “inveti” cat mai mult, ca sa ajung departe. Departe insemnand sa am un job si o familie. Aceasta este programarea, acesta este tiparul, acestea sunt standardele. Daca ma supun standardelor, am garantat o viata de la decenta in sus. Totul este bine si frumos, iau note mari, memorez, reproduc pe hartie, memorez, reproduc oral, memorez si iar reproduc ca dupa un an sa uit totul. Nu am voie sa gandesc, sa inovez, pentru ca mi se baga cartoful, necuratat, in gura!

In clasa a 2a, a 3a sau a 5a, cand am vrut sa spun ceva, din mine, din imaginatia mea, colegii au ras de mine iar dumneavoastra ati ras impreuna cu ei ca fiind ceva nesemnificativ. Dar dumneavoastra nu ati stiut ca lumea mea, firava si in plina dezvoltare, de atunci s-a zdruncinat cu totul! De atunci, din acel moment, probabil ca nu am mai zis nimic niciodata pana la facultate. Sau daca am zis, pumnul in gura tot l-am primit. De ce l-am primit? Pentru ca nu a existat empatie. De ce ? Pentru ca mintea nu stie ce inseamna empatie, ea are multe cunostinte si se mandreste cu asta. Ego-ul se umfla in pene pentru ca stie foarte multe! Astfel, identificandu-te cu mintea, draga profesore, plina de rationamente incurcate bolnave, nu ai mai tinut cont de mine, micul elev care din imaginatia mea bogata am spus o “prostie”. Nu mai ai puterea sa creezi acel spatiu interior de a te gandi ca poate mi-a trebuit 4 zile sa-mi fac curaj si sa o spun cu glas tare. Si atunci eu ce sa cred? Ca de fapt, parerile mele sunt numai “prostii” si ca de acum inainte, cel mai bine pentru mine, ca sa nu mai sufar, este sa memorez alte pareri ai altor oameni. Si atunci e bine. M-am programat. Te simti si tu bine ca m-am “cumintit”, ca “invat”, deci ca s-a adaugat inca un mic sclav pe lista ta cu care te vei mandri la alti colegi de ai tai si eventual la parinti.

De ce oare profesorii sunt din ce in ce mai duri si nepasatori pe masura ce elevul creste? Se zice ca profesorii de la liceu sunt mai severi decat cei din generala, iar cei de la facultate nu le mai pasa deloc de studenti. Intra in clasa, isi fac treaba si gata. Nu oare pentru ca elevul incepe sa se invete sa fie si mai sclav, si mai programat, si mai infundat in realitatea faptului ca lumea e rea, nepasatoare si viata e grea? Profesorul stie ca asa evolueaza elevul asa ca este pregatit dinainte. De aceea devine si elevul rau! Normal ca devine din ce in ce mai rezistent la palme din ce in ce mai puternice, e ca o pregatire, pentru ca mai incolo sa devina si el la fel, si mai rau daca se poate! Este o crima ce se intampla in acest sistem! De ce sa se deterioreze natura umana in halul asta?

Vreau sa va marturisesc ca dupa jumatate de an de introspectie, mi-am dat seama ca sunt condus. Eu nu-mi conduc propria viata. Sunt manipulat si condus de societate. Condus de standardele impuse de parinti si profesori care, din pacate, si lor le-a fost “spalat” creierul pe masura ce au crescut. Asta se numeste programarea sociala. Slava Domnului ca m-am trezit! Atatia copii sufera din cauza ca profesorii lor nu isi au problemele de ordin psihologic rezolvate. Iar copii dau vina pe ei insisi si uite asa se incuie cate o comoara cu potential urias in interiorul lor.

Jur, acum, ca imi pare rau pentru tine ca esti asa. Si tu ai fost mic prichindel care ai trecut prin acest sistem de invatamant. Si tu ai avut sau inca ai dramele tale care lasa urme. Lasa rani adanci. Problema este ca aceste rani adanci, din umbra ta, creeaza proiectii pe “ecranele” tinerilor din ziua de azi. Si astfel ii ranesti si pe ei, in mod inconstient. Pacat ca acele teste psihologice de care dai, pe parcursul “drumului” de a deveni profesor, nu sunt mai elaborate, mai patrunzatoare.

VOI, PROFESORILOR, TREBUIE SA FITI SANATOSI MINTAL SI SUFLETESTE PENTRU A PUTEA EDUCA SANATOS.

Scoala educa. A educa inseamna a invata din interior. Viata este mult mai mult decat memorarea. Memorarea mecanica trebuie combatuta. Ea este buna numai copiilor de 5,6,7,8 ani care nu au complet dezvoltate functiile si procesele gandirii, a memoriei si a perceptiei.

Dragi profesori de matematica si de profil real, impuneti memorarea logica! Daca pentru voi totul este atat de logic, clar si simplu, spuneti si elevilor asta. Explicati de 5 ori daca este nevoie, intrebati FIECARE elev daca a inteles, chiar daca merge greu! Pana la urma dumneavoastra ati decis sa fiti profesor, de ce nu incercati sa fiti cel mai bun si motivant din scoala? Adoptati noi strategii de a explica teorii si formule. INOVATI! Inainte de toate impuneti motivatia si abea apoi exact ceea ce trebuie invatat. Vorbiti despre matematicieni/fizicieni/chimisti/informaticieni renumiti. Asta este pasiunea voastra! Impartasiti-o! Povestiti elevilor vostri cum ati ales aceasta disciplina. Fi-ti cat mai umani. Lasa-ti deoparte autoritatea. Cand credeti ca faceti tot ce va sta in putinta, si vedeti ca inca sunt elevi care nu invata la materia voastra, de abia aceia merita 2 sau 4(ce nota mica va caracterizeaza).Dar nu incetati, vorbiti cu ei…

In fiecare zi straduiti-va sa fiti un profesor mai bun! Daca simtiti ca nu asta este vocatia dumneavoastra, atunci iesiti din invatamant. Luati-o la sanatoasa!

Dragi profesori de limbi straine, vreau sa va spun ca dupa opt ani de limba franceza, nu stiu mare lucru. Stiu doar sa citesc si sa zic: “Bonjour”, “Je m’appelle Costel”, “Comment t’appelle tu?”, “Je cava bien”, si “Je suis 20 ans”, ATAT! De aici se poate concluziona ca nu prea mi-a placut, daca nu s-a lipit deci nu e de mine limba franceza.

Acum 2 saptamani am inceput sa ascult muzica franceza, si fara sa vreau a inceput sa-mi placa. Nu-mi vine sa cred faptul ca urechile mele sunt induiosate si vesele atunci cand o ascult pe Alizee sau muzica traditionala franceza. La fel s-a intamplat si cu limba italiana. Deja am inceput sa invat SINGUR aceasta limba. Imi plac si traditiile Italiei. Acum vreau sa invat franceza pentru faptul ca suna frumos si-mi place si normal, sigur imi va fi de folos!
Acum vreau in mod natural sa invat! Pentru ca aceste limbi sunt frumoase! Nu pentru ca voi avea nevoie de ele. Acestea sunt doar 2 exemple! Am inceput AUTOEDUCAREA!

“Nu am vrut ca educatia mea sa stea in calea invataturii mele!”

DUPA 12 ANI DE SCOALA, AM INCEPUT AUTOEDUCAREA PENTRU CA NUMAI ASA POT SA MA EDUC CU ADEVARAT!

Doamnelor si domnilor profesori de limbi straine, sfatul meu (in cel mai umil mod) este sa incepeti prin a motiva elevii sa le placa limba respectiva. Inainte de toata gramatica si acele texte plictisitoare din manual, puneti-le muzica, prezentati-le traditiile tarii respective. Vizionati impreuna filme. Modul natural de a invata este de la general la particular. Intai si intai prezentati totul in ansamblu, apoi treceti la amanunte. Daca din prima le puneti pe tabla gramatica grea a limbii respective, pai NORMAL CA INTERVINE PLICTISEALA! Si de aici note proaste deci “elevi prosti care nu invata”.

Daca aceasta este vocatia dumneavoastra, de profesor, dati tot ce este mai bun din voi fara prejudecati!

Memorarea este buna dar numai in cantitati mici. Nu trebuie ca tot invatamantul sa se rezume la memorare. Practic cel mai bun elev din clasa stie sa memoreze cel mai bine. Laudele ii apartin. Este cel mai bun sclav din clasa! Sef de promotie? Sclavul numarul 1!

Unde sunt profesorii care predau despre inteligenta emotionala? Unde sunt aceia care explica elevilor ce este personalitatea umana si cum functioneaza ea? Despre hobby-uri, despre afaceri online si offline pentru ai pune pe elevi pe picioarele lor financiar si nu sa devina sclavii unor banci sau a unor companii multinationale. De ce sa-mi vand sufletul pentru traiul unei companii care oricum, este efemera?

Viata este mult mai mult decat situatia de viata. Si asta ne-o dovedeste realitatea faptului ca exista bogati nefericiti si saraci fericiti in acelasi timp.

Voi compuneti acest sistem. Schimbarea incepe de la voi, apoi la noi, si de la noi, mai departe.

Schimbarea dumneavoastra face posibila schimbarea a sute de generatii.

Dragi profesori, va compatimesc si va sustin din toata inima sa schimbati acest sistem corupt. Aveti grija de elevii vostrii. Ei reprezinta o mica/mare responsabilitate pentru voi. Ganditi-va la voi, cand ii invatati pe ei. Ei va vor conduce!

“Fiti voi schimbarea ce vreti sa o vedeti in lume”- Mahatma Ghandi

Cu respect, elevul vostru"
zaraza26
zaraza26

Mesaje : 1307
Data de inscriere : 08/01/2010
Varsta : 58
Localizare : Nasaud

Sus In jos

EDUCATIA, intre trecut si viitor Empty Re: EDUCATIA, intre trecut si viitor

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum